Bij trappen en leuningen spelen zowel de veiligheid als het esthetische een belangrijke rol. Roest willen we te allen tijde vermijden, maar we zien ook graag dat onze trap mooi blijft. Afhankelijk van waar uw trap of leuning wordt opgebouwd zal de invloed van de weerselementen ook anders zijn. Onze specialisten zullen de laagdikte van de metallisatielaag aanpassen aan de omstandigheden om u zo een optimale bescherming tegen roest te bieden.
De aankoop van een landbouwmachine of een bouwmachine vergt dikwijls een grote investering. De bedoeling is om deze machines zo lang mogelijk rendabel te houden. Daarom moeten ze continu, zonder bedrijfsstilstanden voor onderhoudswerken kunnen worden ingezet. Ons advies? Kies voor een duplexsysteem: metallisatie + verflagen. De metallisatielaag vormt niet alleen een schild, ze biedt ook een kathodische bescherming, wanneer de verflaag beschadigd is.
De laatste trend bij moderne architectuur is grote raampartijen, dikwijls uitgevoerd met stalen schrijnwerk. Het laatste dat je als eigenaar wil is dat je ramen na enkele jaren lelijk worden door het verschijnen van corrosie. Onze specialisten zullen ervoor zorgen dat u jaren kan genieten van uw mooie woning of bedrijfsgebouw. Door het aanbrengen van een metallisatielaag, gecombineerd met verdere verflagen, zullen uw huis en uw ramen er voor jaren piekfijn blijven uitzien.
Metallisatie is niet enkel bedoeld voor industriële toepassingen om grote stalen constructies te beschermen. Het is ook de beste oplossing voor particulieren die hun omheining, tuinmeubels of pergola op een duurzame en doeltreffende wijze willen beschermen. Ook de overheden hebben baat bij een degelijke bescherming van hun stadsmeubilair zoals fietsstallingen. Metallisatie vormt bovendien de ideale ondergrond voor een poederlak. Op die manier vervult het twee functies in één: het is functioneel maar heeft ook een esthetische meerwaarde. Op lange termijn is deze techniek de goedkoopste oplossing om uw staal te beschermen! U hoeft immers tientallen jaren geen onderhoud te plegen. Interessant om weten is dat ook gietijzeren ornamenten gemetalliseerd kunnen worden.
Bij vele metalen constructies speelt het esthetische aspect een zeer belangrijke rol, denk maar aan stalen constructies in de architectuur. Een metallisatielaag van zink-aluminium beschermt deze structuren niet alleen op een doeltreffende en duurzame wijze tegen roest, deze laag is ook de ideale ondergrond voor een bijkomend verfsysteem. Op lange termijn is dit beschermende duplexsysteem niet alleen voordeliger dan een traditioneel verfsysteem, doordat duplexsystemen over het algemeen minder onderhoud vergen is het ook voor ons leefmilieu de betere oplossing.
Metalliseren met zink-aluminium wordt zeer vaak toegepast op stalen transportmiddelen die enkel aan land rijden. Op die manier bieden meerdere constructeurs immers een hoogwaardig product aan hun transportklanten aan: het chassis van vrachtwagens en bussen wordt gemetalliseerd. Particulieren maken graag gebruik van de voordelen van metalliseren om bijvoorbeeld aan oldtimers een nieuw leven te geven. Ook containers verdienen een efficiënte en duurzame bescherming. Meer en meer vinden ook de spoorwegmaatschappijen hun weg naar metalliseren, niet alleen van het rollend materieel maar ook dikwijls van de rails!
De afgelopen jaren worden er steeds meer windmolenparken gebouwd, zowel aan land als op zee. Deze groenestroomcentrales moeten kunnen concurreren met de andere stroombronnen en moeten dus zo min mogelijk onderhoud vereisen. Het staal van de windmolenparken moet gedurende de volledige levensduur van het park beschermd worden tegen elke milieu-invloed, bovendien wordt de levensduur van nieuwe projecten steeds langer. Daarom wordt het staal van de windmolenparken op zee (offshore) bij voorkeur gemetalliseerd met zink-aluminium en aan land (onshore) wordt het staal gemetalliseerd met pure zinkdraad of met zink-aluminium.
Olieplatformen en constructies op zee die groene stroom produceren zijn plaatsen waar duizenden mensen wonen en werken. Het staal van die installaties moet om economische maar in de eerste plaats om veiligheidsredenen doeltreffend beschermd worden. Ook haveninstallaties en schepen verdienen de beste bescherming tegen corrosie. Stilstaan voor onderhoud is bijzonder kostelijk en wordt bijgevolg zo veel mogelijk vermeden. Omdat die constructies in zeer corrosieve omgeving staan, is een duplexsysteem van metallisatie met zink-aluminium gecombineerd met een verfsysteem de beste optie.
Hekwerk heeft behalve een veiligheidsfunctie dikwijls vooral een esthetische functie. Het is net de esthetische functie die onder invloed van zon en weersomstandigheden erg onder druk staat. Weinig mensen zullen om de paar jaar graag tijd en energie steken in het opnieuw verven van hekwerk en poorten. Laat het coaten daarom over aan specialisten: zij zullen door het aanbrengen van een metallisatielaag gevolgd door poederlak een langdurige bescherming bieden aan het staal. Uw hek blijft zodoende voor jaren in topvorm.
Bruggen en viaducten worden zwaar op de proef gesteld. De constructies hebben te lijden onder het zwaar verkeer, de neveneffecten van uitlaatgassen en strooizout maar ook onder de weersomstandigheden. Het onderhoud ervan is een tijdrovende bezigheid en ze afsluiten voor het verkeer gaat vaak gepaard met een complexe verkeersomleiding. Metalliseren met zink-aluminium is daarom de ideale oplossing voor een effectieve en duurzame bescherming van deze staalconstructies.